ReportAnywhere levert transparantie en kleine stappen naar verandering
ReportAnywhere levert transparantie en kleine stappen naar verandering
Tijdens de uitvoering van zijn of haar job, kan een werknemer in aanraking komen met meerdere uitdagingen die zorgen voor vertraging:
- Verschillende orders met een gelijkaardige deadline (planning issue)
- Niet alle materiaal is op tijd aanwezig (logistiek issue)
- Onvoldoende kwaliteit (kwaliteit issue)
- Een machine of tool hapert (onderhoud issue)
- Het is onduidelijk hoe een taak moet worden uitgevoerd (kennis issue)
Deze verstorende situaties, waarbij wisselende prioriteiten in de meeste bedrijven vermoedelijk het grootste verlies is, zorgt voor de behoefte om in contact te treden met de juiste stakeholder.
Echter ontbreekt er een communicatietool om onmiddellijk deze persoon te bereiken. Bellen zegt niets over de bereikbaarheid van de persoon en er is geen datacaptatie van de oplossing. Bij een mail is het wachten op een antwoord zonder te weten of de juiste stakeholder is bereikt. 46% van de mails zijn overbodig en bij 29% staan teveel deelnemers in cc. Er is geen transparantie over de opvolging van openstaande actiepunten.
Bedrijfsleiders en werknemers vragen zich af:
- Hoe snel wordt een issue opgelost?
- Hoe worden mensen getriggerd tot actie?
- Op welke wijze vullen werknemers minder documenten in terwijl er tóch feedback komt?
- Op welke wijze verkleint het aantal mensen die onnodig zijn betrokken bij problemen?
- Wat zijn de juiste prioriteiten in een probleemsituatie?
- Wat is een goede methode om prioriteiten te groeperen?
- Hoe kunnen bedrijven omgaan met het grote aantal openstaande tickets in maintenance?
Ticketsysteem van de 21ste eeuw
Per rapport is een transparante rolverdeling: wie ontvangt het rapport en wie moet er op de hoogte zijn? Relevante stakeholders ontvangen een notificatie en de juiste stakeholder biedt ondersteuning.
Visualiseer communicatie en krijg zicht op alle bottlenecks in de organisatie door de digitale andon voor operatoren, teamleiders én managers. Weet exact welke afdelingen betrokken zijn, wat de resolutietijd is en volg elk rapport doorheen het bedrijf. Sneller connecteren betekent een capaciteitsverhoging van minstens 10%.
- Digitale werkdocumenten: Digitaliseer bestaande checklist, audits, kwaliteitscontroles en HR-administratie. Voeg foto’s toe, scan QR-codes of link naar interne werkdocumenten. Ontvang automatische herinneringen voor het indienen rapporten en garandeer consequente dataverzameling. Alle documenten op één plek.
- Een papierloze omgeving waarin werkdocumenten steeds beschikbaar zijn en met enkele klikken worden gedeeld. Vermijd documenten die verloren gaan of op meerdere plaatsen aanwezig zijn.
- Digitale Andon: visualiseer de organisatie en toon in één oogopslag de werkverdeling van individuele werknemers, hele afdelingen of de volledige organisatie.
- Continue verbetercultuur: leer uit het verleden en los problemen sneller op. Elk rapport wordt opgeslagen evenals de oplossing en resolutietijd. Volg elk rapport doorheen het bedrijf en optimaliseer de communicatielijnen met onze track & trace. Escaleer automatisch voor actiegerichte opvolging. Analyseer rapporten door Pareto’s, Line Charts en meer.
- Veiligheid: meld aan via het eigen Microsoft account en geniet van de hoogste beveiliging. Geen Microsoft account? Creëer een account met eender welk mailadres en geniet van authenticatie 2.0.
- Eenvoudig in gebruik en opstelling: een minimum aan knoppen en uit te voeren acties voor snelle navigeren. Opstelling gebeurd door eigen werknemers in slechts enkele uren.
Mensgericht
Zoeken naar de juiste collega en hopen op een antwoord is verleden tijd. De mobiele applicatie ReportAnywhere connecteert automatisch de juiste stakeholders.
De mens staat centraal. Werknemers zijn de handen, ogen en oren van elk bedrijf. De opzet van ReportAnywhere kan door de eigen werknemers met kennis van de organisatie, zonder grote afhankelijkheid van IT of een gespecialiseerde consulent.
Eindelijk krijgen werknemers een tool om gericht hulp te vragen of storingen te melden via 1 kanaal. Niet langer moet een dienst rekening houden met telefoontjes, mails en meerdere opvolgsystemen. Zorg voor rust en een helder overzicht. Elk rapport is zichtbaar voor collega’s binnen hetzelfde team, handig wanneer gebruikers deelnemen aan verschillende projecten of bij een shiftopvolging.